Zoek elise club racer

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Vrebos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2016, 23:03
Auto: Zoek elise

Zoek elise club racer

Bericht door Vrebos »

Hey ik ben vrebos en ik ben aan het zoeken achter een Lotus elise s3 club racer . Nu heb ik wel al paar leuke gevonden op de bekendste sites maar ik vraag mij toch af of die 136pk genoeg gaat zijn? Heb een r gevonden met 220pk maar ik was te laat :( nu staan er nog wel online maar mijn budget is 30000 euro en die andere liggen wat te hoog! Kan ik aan die club racer extra veranderingen doen zodat we toch meer richting de 200pk gaan? En zijn dat dure aanpassingen? Ik hoop dat ik het hier op de juiste plaats zet want ik heb nergens op dit forum een topic hierover gevonden misschien omdat het niet kan weet ik niet. Hopelijk kunnen jullie meer uitleg geven. Alvast bedankt
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Zoek elise club racer

Bericht door HiRez »

Ik neem aan dat degene die je net gemist hebt degene was bij FKM in Antwerpen/Kontich in fel Oranje?

Alleen jij kan bepalen als de 136pk genoeg is of niet. Vergeet niet dat de performance meer dan adequaat zal zijn gezien het lage gewicht ten opzichte van een 'normale' auto.

Aan de andere kant 'power corrupts' en na een tijd is het niet ongebruikelijk om meer power te willen. Daarvoor is de Elise met 1.6 motor niet het beste geschikt. Voor de 111R zijn er Supercharger Kits (wel $$$) te koop. Voor de 1.6 zijn die er ook maar de ervaringen daarvan zijn wisselend volgens mij. Via normale tuning (cams, kop flowen, etc) ga je niet aan de 200pk komen zonder heel veel geld uit te geven.

Beste wat je kan doen is een keer met een 1.6 gaan rijden en kijken hoe dat bevalt.
Een S3 met SC gaat niet in je budget van 30k passen. Dus of een oudere S2 192pk of evt een omgebouwde met SC (als dat gaat lukken) of een S3 zonder SC lijken de voor de hand liggende opties.

Ik weet niet waar je woont (België of NL) maar zoek ook even goed uit hoe het in België zit met auto's waar achteraf een SC is ingebouwd hoe dat gaat met de keuring e.d. Een fabrieksconversie is volgens mij geen probleem maar Komotec / BOE etc is volgens mij in België wat moeilijker op de weg te krijgen.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Vrebos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2016, 23:03
Auto: Zoek elise

Re: Zoek elise club racer

Bericht door Vrebos »

bedankt voor de reactie. ik ben van belgie. de lotus waar ik juist te laat voor was stond op 2dehands was een 1.8 met achteraf een supercharger erop gezet. ik ga denk ik dan best nog even wacht tot ik een 1.8 vind want vind de prijzen voor een s2 zijn toch wel hoog voor hun leeftijd. dat krijg ik thuis niet uitgelegd om 25-30k voor een auto van rond de 10jaar
XLR8R
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
Auto: Elise 220 Cup
Locatie: Tielt

Re: Zoek elise club racer

Bericht door XLR8R »

in duitsland staat een groene club racer uit 2014 te koop, 15.250 km, vraagprijs 36.500.

Meer dan je budget maar volgens mij is je budget niet echt realistisch.
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Zoek elise club racer

Bericht door HiRez »

Het verkoopverhaal / 'man maths' naar je vrouw kan je beter onderbouwen met het feit dat je op een Lotus ongelofelijk weinig afschrijft ten opzichte van andere auto's en dat de dus auto zeer waardevast is.

Kijk niet alleen naar de leeftijd maar naar correct gebruik (goed onderhouden, niet teveel of te weinig km's per jaar, preventief onderhoud, e.d.)

Ik ben het met XLR8R eens dat je budget niet heel realistisch is voor een jonge supercharged S2 of laat staan een SC S3. Nogmaals kom eens naar een tourtocht en regel een passagiersritje in een S2 192 pk NA. Daarmee kan je zeker een paar jaar uit de voeten. En die zijn er wel te vinden binnen je budget.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Zoek elise club racer

Bericht door Blue Darkness »

Waarom zou 136pk niet genoeg zijn?

Met leeftijd hebben die prijzen weinig te maken hoor... kijk maar even naar de prijzen van een goed MK1!
Die zijn nog een stukje ouder en gaan ook vlot richting 25k.
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Zoek elise club racer

Bericht door GuyS »

Ik heb mezelf een 136pk gekocht een tijd terug. Als je geen ambitie hebt voor snelle rondjes te draaien op circuit is die echt wel snel genoeg. Binnen budget, lage taxen, verbruik nooit boven 10l en fun met hopen. Ik was verkocht na de tweede testrit.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Zoek elise club racer

Bericht door Blue Darkness »

GuyS schreef: Ik was verkocht na de tweede testrit.
Na de 2de pas? :lol:
GuyS
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2016, 18:19
Naam: Guy
Auto: Elise S3 220 Sport
Locatie: Zuiderkempen, Belgium

Re: Zoek elise club racer

Bericht door GuyS »

De eerste heb ik niet zelf gereden!
Plaats reactie