Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Milton1 schreef:En wat is dat hier allemaal met "legerjeep" etc... het is wel "Military Grey" he ;-)

Die GT3 is een schitterende wagen. OZ Futura, correct?
Sorry Military grey :o Zondag ook naar FKM? Ik kom met de Gilles (als die uit zijn bed geraakt).
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Erwin schreef:
Jimbo schreef:GT3 staat momenteel op 41250 euro.
http://www.nic-sportwagen.de/car/lotus-esprit-gt3/
Maandag vlieg ik waarschijnlijk tot ginder. De wagen staat tot dan gereserveerd.

Zondag FKM? Ik heb wel geen lotus meer en als vreemde muis met een Duits geval af komen? Eens bij mijn neef "de legervriend" vragen of hij met zijn exige rijdt en dan misschien eens komen kijken ;)

@ Blue Darkness : ik had een paar maanden geleden nog even met jou een het e-mailen geweest. Voor die BBS velgen voor op een SE. Maar die wagen is dus nu weg.

Die V8 is bloedmooi maar die prijs is inderdaad gestoord. In mijn ogen minstens 18000 euro teveel. En ik vrees niet over te discussiëren. Die SE is ook veel te duur maar dat is gewoon omdat hij die niet wil weg doen (is een man van ik schat 70 jaar die deze al meer dan 20 jaar heeft).
Heel mooie GT3!
Juiste zetels, juist dashboard, ... enkel het stuur is fout ;)
Stoorde mij ook direct bij het zien van de foto's. Lijkt zo oubollig :D
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Escape »

Erwin schreef:Heel mooie GT3!
Juiste zetels, juist dashboard, ... enkel het stuur is fout ;)
Niks fout aan dat stuur, 'right' hand drive 8-)
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Het gaat over het type, niet de plaats... ;-)
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Escape »

Blue Darkness schreef:Het gaat over het type, niet de plaats... ;-)
Aah, dat was mij niet opgevallen. Ik krijg wel regelmatig opmerkingen op mijnEsprit dat 'het stuur verkeerd staat', vandaar het standaard antwoord. :mrgreen:
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Blue Darkness schreef:Het gaat over het type, niet de plaats... ;-)
Leg uit? Wat zie ik over het hoofd (als leek).

Maandag naar Hamburg gevlogen en daar bijna een ganse dag door gebracht. Blijkbaar zou de wagen toch 100% origineel staan (buiten de velgen maar originele zijn er bij). Voorkant is herspoten ten gevolge van steenslag en achteraan is ook wat spuitwerk geweest (met kritisch oog paar minieme spuitfouten gevonden). Zijn ook foto's van en compleet (officieel) bestek + factuur van de carrosserie. Maar vanaf 0 km tot op heden is elk factuur erbij. Ook een complete historiek van A tot Z. De verkoper is ook officieel Lotus dealer geweest en zijn uitleg was geloofwaardig. Verder is de wagen in showroomstaat. Wat ook direct vertrouwen gaf was dat hij er nummerplaten op hing en we meer dan twee uur zijn gaan rijden (met ik direct als chauffeur). Enkele keren zei hij dat ik gerust eens op de gas mocht gaan staan (reed als een oude zak, vreemde wagen in een vreemde stad). Koppeling plaat of zoiets, turbo, remschijven en -blokken ... zijn nog recent vervangen (facturen bij). Nog uitgebreid gaan lunchen en nog uren over wagens bezig geweest (hij is ook een echte Porsche liefhebber). Daarna nog wat privé speeltjes van hem (Porsches) bekeken en mee gaan rijden (milj... Duisters zijn echt gek). Over het stuur zei hij : is een origineel GM stuur met airbag. Nadeel is de goedkope PVC en het wat "trekken" met de jaren. Deze kan door het veel mooiere MOMO stuur vervangen worden maar dan moet de airbag er uit en mits een kleine ingreep kan de passagiers airbag blijven werken.

Wat over de prijs, levering en mogelijke kost van import besproken en afscheid genomen. In beraad genomen maar prijs staat zo goed als vast (juist tussenkomst in aflevering in België).

Wat mij wel bij is gebleven : deze lotus rijdt echt fantastisch. In vergelijking met mijn vorige lotus esprit turbo SE (1990) -die ik enkele maanden heb gehad- was dit met een Rolls rijden . Enkel traag bij lage toeren, deze wagen moet je echt bij sportiever gebruik in toeren zien te houden.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Klinkt heel positief.
Als de wagen is zoals beschreven dan is de (hoge) prijs wel terecht.
Een GT3 rijdt idd helemaal anders dan de eerste Stevens modellen.
GT3 wordt wel eens de beste 'rijders'Esprit genoemd...

PS: stuur is idd makkelijk te vervangen. Het originele airbag stuur is afkomstig uit bepaalde chrysler en buick modellen.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Jimbo schreef:
Blue Darkness schreef:Het gaat over het type, niet de plaats... ;-)
Leg uit? Wat zie ik over het hoofd (als leek).
Escape heeft het over LHD/RHD.
Ik (net als velen anderen) stoor mij aan het model van dit airbag stuur. De plaats (LHD) is in dit geval perfect. :-)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Exploded »

Er is nochtans wel wat marge op die Esprit meen ik. Een vriend van mij heeft er achter geïnformeerd toen die slechts 83k km had. Zou mij verwonderen als dat deze auto niet is.
Mits aanpassing in timing, injectoren en software aanpassing rijdt dit een stuk beter bij lage toeren. Op een 2.2 nog beter. Mijn Esprit rijdt als een V8, afgelopen zaterdag nog eens gereden en het valt op hoe makkelijk en vlot ik van 40 per uur in 3de naar 80 kan. Mijn nonkel zijn V8 doet weinig beter.
Welke vering stond onder de GT3? De nieuwe Bilsteins geven bijvoorbeeld een zwevender gevoel tov de koni's en de servo neemt veel stuur gevoel weg, wat zeer prettig aanvoelt op normale snelheid, maar zeer verraderlijk is op hoge snelheid.
Welke velgen had je op je SE? Want velen wijzigen velgen, maar geen setup... catastrofale fout.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Exploded schreef: Mits aanpassing in timing, injectoren en software aanpassing rijdt dit een stuk beter bij lage toeren.
Heb je meer info?
;)
Plaats reactie