lotus Seven 69
- Frac
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 jun 2015, 21:02
- Auto: Lotus seven
lotus Seven 69
hallo,
Mijn naam is Frac (bijnaam) ben 38 jaar heb een vrouw en 2 kinderen. Ik ben eigenaar van een Lotus Seven van 69 en hoop jullie ooit eens tegen te komen op een lotus event.
ik kom wel enkel met deze wagen buiten als het goed weer is (dat er nu aan komt).
Ben al een tijdje online op dit forum maar in een silent mode
Greetz,
Frac
Mijn naam is Frac (bijnaam) ben 38 jaar heb een vrouw en 2 kinderen. Ik ben eigenaar van een Lotus Seven van 69 en hoop jullie ooit eens tegen te komen op een lotus event.
ik kom wel enkel met deze wagen buiten als het goed weer is (dat er nu aan komt).
Ben al een tijdje online op dit forum maar in een silent mode
Greetz,
Frac
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: lotus Seven 69
Leuk dat je je toch nog even voorstelt en welkom hier! Dat vraagt om plaatjes!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Frac
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 jun 2015, 21:02
- Auto: Lotus seven
Re: lotus Seven 69
Moet nog mooie foto's maken, maar hier al ééntje.
grtz,
Frac
grtz,
Frac
- Bijlagen
-
- foto-lotus.png (542.24 KiB) 7482 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: lotus Seven 69
zeker doen!Frac schreef:Moet nog mooie foto's maken, maar hier al ééntje.
Welkom en unieke wagen! Die worden zeldzaam en duur, vorige week nog geïnformeerd voor dergelijke Lotus ... was ff schrikken.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Frac
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 jun 2015, 21:02
- Auto: Lotus seven
Re: lotus Seven 69
Ja goedkoop zijn ze niet..., en vele zijn in slechte staat dus zeker goed kijken.
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: lotus Seven 69
Welkom. en mooie klassieker.
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
- Naam: Bart
- Auto: Elise S2
- Locatie: Maasmechelen
Re: lotus Seven 69
Schitterend !!!!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: lotus Seven 69
eindelijk nog een keertje een classic lotus erbij. Coooool !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
- Frac
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 jun 2015, 21:02
- Auto: Lotus seven
Re: lotus Seven 69
Hey all,
ik heb deze winter mijn Lotus 7 ook eens binnen gedaan omdat er verschillende verhalen de wereld rond gaan ivm Twin Cam motors die gemaakt zouden zijn voor F1/F2 in de jaren 60-70.
Blijkbaar zou één van die motors in mijn seven liggen?! Dit zou toch mooi zijn als dit het geval zou zijn niet, dus wou ik het wel eens checken..
Het verhaal zei ook dat het om een 2liter motor zou gaan, wat als snel door onder meer Hugo als niet waar werd omgezet (daar de block dit niet aan zou kunnen.) Maar er zou wel een grotere cilinder inhoud zijn als de standard TwinCam = 1,557 cc. Dus wou ik die van mij eens laten uitmeten en ook op de dyno plaatsen.
eerst uitmeten: Terug via Hugo (nog maar eens bedank voor uw Lotus kennis) een manier gekregen om dit uit te meten, maar de persoon waar mijn wagen stond gaf een ander manier namelijk via vloeistof.
Het resultaat = 1850 cc op enkele cc nauwkeurig (ook hier heeft Hugo mij gemeld dat het om een 1840 cc zal gaan. Dus zou het kunnen dat het één van deze speciale motors is?
Hier is de ham vraag wie kan dit verhaal bevestigen (alle hints welkom). Blijkbaar zou de vorige eigenaar dit bevestigd gekregen hebben via de importeur van lotus in zwitserland (http://www.kumschick.ch/)(verhaal is dat die motors verdwenen zijn tijdens de verhuis naar Hethel)
2de de dyno: Bij de test zien we dat hoe hij was voor het afstellen van de webers en erna.
voor: op 4000 toeren heeft hij 165 Nm en 94 pk (volledige grafiek zie hieronder)
Na: op 4000 toeren heeft hij 193 Nm en 106 pk (volledige grafiek zie hieronder)
top pk = 122
top Nm : 193
ok zien we dat bij een 15% meer cylinderinhoud wel 22% meer vermogen hebben gekregen, wat zeker niet slecht is.
In de grafiek zie je ook dat het vermogen/koppel tussen 3200 en 4200-4400 gelijk blijft rond de 190-193 Nm
mijn hamvraag blijft is er iets waar van dat verhaal of niet, en wie kan dit bevestigen of mij erbij helpen om dit uit te klaren?
GreetZ,
Frac
ik heb deze winter mijn Lotus 7 ook eens binnen gedaan omdat er verschillende verhalen de wereld rond gaan ivm Twin Cam motors die gemaakt zouden zijn voor F1/F2 in de jaren 60-70.
Blijkbaar zou één van die motors in mijn seven liggen?! Dit zou toch mooi zijn als dit het geval zou zijn niet, dus wou ik het wel eens checken..
Het verhaal zei ook dat het om een 2liter motor zou gaan, wat als snel door onder meer Hugo als niet waar werd omgezet (daar de block dit niet aan zou kunnen.) Maar er zou wel een grotere cilinder inhoud zijn als de standard TwinCam = 1,557 cc. Dus wou ik die van mij eens laten uitmeten en ook op de dyno plaatsen.
eerst uitmeten: Terug via Hugo (nog maar eens bedank voor uw Lotus kennis) een manier gekregen om dit uit te meten, maar de persoon waar mijn wagen stond gaf een ander manier namelijk via vloeistof.
Het resultaat = 1850 cc op enkele cc nauwkeurig (ook hier heeft Hugo mij gemeld dat het om een 1840 cc zal gaan. Dus zou het kunnen dat het één van deze speciale motors is?
Hier is de ham vraag wie kan dit verhaal bevestigen (alle hints welkom). Blijkbaar zou de vorige eigenaar dit bevestigd gekregen hebben via de importeur van lotus in zwitserland (http://www.kumschick.ch/)(verhaal is dat die motors verdwenen zijn tijdens de verhuis naar Hethel)
2de de dyno: Bij de test zien we dat hoe hij was voor het afstellen van de webers en erna.
voor: op 4000 toeren heeft hij 165 Nm en 94 pk (volledige grafiek zie hieronder)
Na: op 4000 toeren heeft hij 193 Nm en 106 pk (volledige grafiek zie hieronder)
top pk = 122
top Nm : 193
ok zien we dat bij een 15% meer cylinderinhoud wel 22% meer vermogen hebben gekregen, wat zeker niet slecht is.
In de grafiek zie je ook dat het vermogen/koppel tussen 3200 en 4200-4400 gelijk blijft rond de 190-193 Nm
mijn hamvraag blijft is er iets waar van dat verhaal of niet, en wie kan dit bevestigen of mij erbij helpen om dit uit te klaren?
GreetZ,
Frac