Keesv - mijn azure 111s

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: mijn azure 111s

Bericht door mindp0wer »

fastcooki3 schreef:
mindp0wer schreef: mmm tenzij de Elise één van de early light weights is misschien?
Het verschil van de 4 velgen samen is 3,94 kg in het nadeel van de Victory's ...
Lijkt me een goed voornemen om af te vallen voor 2015!

Wat geeft overigens de beste baanligging? De OZ 6 spaak of de Victory's?
Niet goed opgelet destijds tijdens de lessen mechanica/fysica, want dan zou je weten dat men als vuistregel hanteert dat roterende massa ongeveer 4 x meer doorweegt tov statische massa.
Om het extra gewicht van de Victory velgen te compenseren moet de rijder bijna 16kg afvallen!
Aangezien je op beide velgen dezelfde bandbreedte legt voor legaal weggebruik, en mits een spacer vooraan van 4mm voor de OZ, is er 0.0 voordeel met Victories tov de OZ. Enkel 16kg roterende massa meer, puur theoretisch zijn dus Victories altijd een slechte zaak. Victories op een early Elise leggen met MMC remmen is dus zowat het meest ondoordachte dat je kan doen, als je sneller wil rijden. Maar niet getreurd, ik wil ze altijd wisselen voor een setje lightweight AWI 5 spaak met een spacers van 4 en 6mm... ;-) Het is dat of meer dan 19kg afvallen, wat kies je?
Billie zou het wel weten ;-)
Heb een slechte leraar fysica gehad ;)
Mits een spacer is er geen voordeel, zeg je, maar wil dat ook zeggen dat er zonder spacer wel een voordeel is?
16kg is wel veel, mag ik dat spreiden over 4 jaar :mrgreen:
Ik ben Billie niet, een paar Duveljes minder zouden geen kwaad kunnen bij mij.

We zijn hier Kees zijn topic wel aan het vervuilen.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

zilveren velgjes zijn toch ook wel erg mooi

deze beauty staat te koop in luik, prijzig maar mooi !
Bijlagen
zilver.jpg
OneEleven
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 mar 2013, 12:50
Auto: OneEleven

Re: mijn azure 111s

Bericht door OneEleven »

fastcooki3 schreef:Aangezien je op beide velgen dezelfde bandbreedte legt voor legaal weggebruik, en mits een spacer vooraan van 4mm voor de OZ, is er 0.0 voordeel met Victories tov de OZ.
Behalve dan dat de OZ 5.5J / 7.5J zijn en de Victories 6J / 8J

fastcooki3 schreef:Maar niet getreurd, ik wil ze altijd wisselen voor een setje lightweight AWI 5 spaak met een spacers van 4 en 6mm... ;-)
Denk dat je niet de enig bent die dat zou willen :mrgreen:
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: mijn azure 111s

Bericht door mindp0wer »

keesv schreef:zilveren velgjes zijn toch ook wel erg mooi

deze beauty staat te koop in luik, prijzig maar mooi !
Was dezelfde dag van de advertentie al verkocht bij mijn weten.
Ook wel mooi, ik heb beide sets.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: mijn azure 111s

Bericht door mindp0wer »

OneEleven schreef:
fastcooki3 schreef:Aangezien je op beide velgen dezelfde bandbreedte legt voor legaal weggebruik, en mits een spacer vooraan van 4mm voor de OZ, is er 0.0 voordeel met Victories tov de OZ.
Behalve dan dat de OZ 5.5J / 7.5J zijn en de Victories 6J / 8J
Ok, maar er kan wel dezelfde set banden op:

http://wiki.seloc.org/a/S1_Wheel_Options
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

nieuwe remleidingen, braided stainless gelijk van de remcylinder. ipv eerst een stukje staal.
Bijlagen
remleidingen.JPG
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: mijn azure 111s

Bericht door WimC »

Opletten met de oppervlakte behandeling van de bouten (kan het niet zo goed zien).
Als er zink in verwerkt is, heb je de vlugste roestvorming ooit.
rvs en Zink houden niet zo van elkaar.
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

WimC schreef:Opletten met de oppervlakte behandeling van de bouten (kan het niet zo goed zien).
Als er zink in verwerkt is, heb je de vlugste roestvorming ooit.
rvs en Zink houden niet zo van elkaar.
de boutjes zijn messing maar raken nergens het rvs daar zit de koperen ring tussen
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

voorpootjes vandaag terug gezet, kan er weer 20 jaar tegen
Bijlagen
voorpootjes.JPG
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: mijn azure 111s

Bericht door Coen »

keesv schreef:voorpootjes vandaag terug gezet, kan er weer 20 jaar tegen
20 jaar in Engeland, in Nederland denk ik wel een stuk langer?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie