Keesv - mijn azure 111s

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Keesv - mijn azure 111s

Bericht door keesv »

even voorstellen mijn nieuwe aanwinst

een azure 111s uit de UK
prachtige staat, maar hij wordt nog mooier
hij krijgt zijn 15 year service :P

nieuwe alu rad, rvs remslangen, wishbones worden gepoedercoat, suspension refresh. stuur ook maar gelijk naar links.
probax zeteltjes, distributieriemen etc, en hij is klaar voor de volgende 15 jaar
Bijlagen
foto 5.JPG
foto 3.JPG
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: mijn azure 111s

Bericht door Frederik »

mooi mooi mooi!
Laurens
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:43
Naam: Laurens
Auto: Elise S2 111
Locatie: Klerken

Re: mijn azure 111s

Bericht door Laurens »

succes !!!
Acceleration is better dan speed !
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: mijn azure 111s

Bericht door WimC »

Puur!
...en de velgen terug in het zilver zetten.
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

WimC schreef:Puur!
...en de velgen terug in het zilver zetten.
ja inderdaad, of een setje zilveren 6 spaaks bijkopen.
de gele koni's zijn zelfs orgineel lotus motorsport.

wishbones poedercoaten is ook niet orgineel maar wel erg mooi
ik had offertes gevraagd voor opnieuw geel passiveren maar daarvoor is blijkbaar de opdracht te klein

of weet iemand een adres waar ze dat willen doen ?

foto wishbones van mijn S2
Bijlagen
wishbones.JPG
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: mijn azure 111s

Bericht door WimC »

Originele geel gebichtomateerde wishbones zijn niet te duur. Maar zwart poedercoaten is valabel alternatief.
Victory velgen kan je een beetje overal bijkopen, maar de S velgen passen ook wel goed bij de looks.
Top tip: een Hard top maakt een S1 steeds af.
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: mijn azure 111s

Bericht door keesv »

Top tip: een Hard top maakt een S1 steeds af.[/quote]

eens !
Bijlagen
hard top.JPG
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: mijn azure 111s

Bericht door billie »

mooi mooi , :o :o

velgen in het zwart is toch vele malen mooier dan zilver :roll: :roll:

en het extra gewicht van de Victory velgen wil je toch ook niet meeslepen
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: mijn azure 111s

Bericht door mindp0wer »

billie schreef:mooi mooi , :o :o

velgen in het zwart is toch vele malen mooier dan zilver :roll: :roll:

en het extra gewicht van de Victory velgen wil je toch ook niet meeslepen
mmm tenzij de Elise één van de early light weights is misschien?
Het verschil van de 4 velgen samen is 3,94 kg in het nadeel van de Victory's ...
Lijkt me een goed voornemen om af te vallen voor 2015!

Wat geeft overigens de beste baanligging? De OZ 6 spaak of de Victory's?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: mijn azure 111s

Bericht door fastcooki3 »

mindp0wer schreef: mmm tenzij de Elise één van de early light weights is misschien?
Het verschil van de 4 velgen samen is 3,94 kg in het nadeel van de Victory's ...
Lijkt me een goed voornemen om af te vallen voor 2015!

Wat geeft overigens de beste baanligging? De OZ 6 spaak of de Victory's?
Niet goed opgelet destijds tijdens de lessen mechanica/fysica, want dan zou je weten dat men als vuistregel hanteert dat roterende massa ongeveer 4 x meer doorweegt tov statische massa.
Om het extra gewicht van de Victory velgen te compenseren moet de rijder bijna 16kg afvallen!
Aangezien je op beide velgen dezelfde bandbreedte legt voor legaal weggebruik, en mits een spacer vooraan van 4mm voor de OZ, is er 0.0 voordeel met Victories tov de OZ. Enkel 16kg roterende massa meer, puur theoretisch zijn dus Victories altijd een slechte zaak. Victories op een early Elise leggen met MMC remmen is dus zowat het meest ondoordachte dat je kan doen, als je sneller wil rijden. Maar niet getreurd, ik wil ze altijd wisselen voor een setje lightweight AWI 5 spaak met een spacers van 4 en 6mm... ;-) Het is dat of meer dan 19kg afvallen, wat kies je?
Billie zou het wel weten ;-)
Plaats reactie