Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Natuurlijk! Enkel vrouwen in mij kot (uitgezonderd dat raar joeng dat hier rond loopt en ik nog veel jaren mee opgescheept zit :lol: ). Platen ja/neen. Ik kan de platen van de P er op hangen en verzekering geeft dan groen papier als vervangwagen. Anderzijds een 2.0 is nu ook niet zo duur in belastingen. En mits nog wat pushen bij de verzekering kunnen ze wel een mooie prijs maken om de Lotus te verzekeren (betaal genoeg op die andere wagens + brandverzekering, familiale ...). maar het wordt winter dus "ze" staat goed. Nu nog plaats maken in de andere garage en de P kan daar in. Madam haar wagen mag buiten blijven slapen tot ik een oplossing in de tuin heb gevonden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Ingevoerde wagen laten keuren voor verkoop is toch altijd zo geweest... niet? :oops:
914
Berichten: 342
Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
Auto: Elise 1.6 CR

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door 914 »

Wel niet uit het oog verliezen dat je "roze formulier" maar 2 maanden geldig is. Anders mag je opnieuw gaan aanschuiven voor een keuring voor verkoop!
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Blue Darkness schreef:Ingevoerde wagen laten keuren voor verkoop is toch altijd zo geweest... niet? :oops:
Ja maar bij import was dat anders. Dan was het gewoon naar douane en daarna gewone keuring. Was wel met een oldtimer dus daar kan het verschil zitten. Oldtimerkeuring was ook iets van -ik dacht- een 16 euro. Maar die mannen moeten op het einde van de maand ook betaald geraken dus OK nu 65 euro.

En idd 914 inschrijven kan tot max. 2 maanden na keuring. Dus ik denk dat ik maar een nummerplaat ga aanvragen. Die BIV is nu ook het einde van de wereld niet. Juist nog nachtje over slapen om persoonlijke nummerplaat te nemen of niet (wel 2000 eurokes). Zo iets oud nemen dan (oude wagen, oud peke dus oude plaat :lol: ) Of gewoon een nieuw plaat (ze zitten vandaag aan de 1-RCX-...).
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

De tijd vliegt. Deze voormiddag opgemerkt dat ik de Lotus Esprit al een jaar heb. En even het keuringsbewijs bekeken we hebben dus op bijna een jaar welgeteld 485 km gedaan. Momenteel staat ze stil en ben ik aan het uitkijken om ze naar Engeland te doen. Voor de C-service en distributieriem te laten vervangen. En ineens alles eens te controleren dus technisch volledig up-to-date te zetten.

En dan ineens het hier al verkondigen. Omdat dit het enige forum is waar ik nog wat lees en schrijf. "Ze" gaat -hopelijk snel- een zusje krijgen. Of die het liever anders hebben een broertje. Het licht is op groen gezet om nog een weekendwagen extra te gaan aanschaffen. En eerst werd er aan een exige gedacht maar dan kwam het oude virus weer op. En het zal dus een 911 worden, en liefst in 4S uitvoering. Waar ik de esprit heb gekocht heeft er enkele propere staan. Dus het zal weer een vliegtuigticket Brussel - Hamburg worden. En in België staan er ook wel enkele. Enkel de prijzen in België zijn van de pot gerukt. Ofwel zijn het handelaars die er een dikke winstmarge op nemen ofwel particulieren die denken dat hun wagen goud waard is.

Maar zoals altijd : de zoektocht is veel leuker dan het bezit. Dus we gaan hard en veel zoeken :D
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Capitol »

Alé proficiat alvast. Veel succes met de zoektocht en benieuwd naar de nieuwe aanwinst.
M140i & GT3 Touring
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Mercikes! Zoektocht is al voorbij en nu is het aftellen naar einde volgende week. Eerst bij Porsche zelf binnen steken en technisch up-to-date laten zetten. En terug eentje met een "dikke poep" :lol:
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Milton1 »

Jimbo schreef:En terug eentje met een "dikke poep" :lol:
:twisted: :geek:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Bzguy »

Proficiat met de aankoop !

Zelf indertijd een Lotus Esprit SE gehad, en een Lotus Espit S4, ook een Elise 111S, en nu nog enkel Porsches, waarvan mijn 996 4S cabrio mijn favoriet is :) (en een Noble)

Welk model 4S ? 996 ? 997 ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Bzguy »

Moet er eerlijk bij vertellen : eb toch altijd wat schrik gehad van m'n Esprit's indertijd, kan gevaarlijk uit de hoek komen ;) Maar wel erg leuk om mee te rijden :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie