[testfase] extra 3th party advertenties

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!

3th party advertenties

die extra advertenties storen me totaal niet, ik scrol wel naar beneden - iemand moet de rekening betalen
12
28%
die extra advertenties storen me enorm! - een reden om weg te blijven
2
5%
die extra advertenties storen me enorm! - maar geen echte reden om weg te blijven
21
49%
ik wil wel lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
8
19%
ik wil overwegen lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door fastcooki3 »

electroshock schreef: Ben vooral benieuwd hoe het gaat uitdraaien, want de stekker uit het forum trekken zou natuurlijk bijzonder jammer zijn.
Of ziet het er niet zo zwart uit ? :?:
Heel simpel electroshock, moest de stekker er uit gaan, dan start Fastcooki3, geheel gratis, wel een nieuwe phpBB pagina. Dat is geen "rocket science" hoor. Zelf heb ik ook geen hosting probleem. Maar ik heb natuurlijk liever dat het blijft zoals het is, concurrentie starten met Lotusforum, heeft geen enkel nut imho, ons landje is al zo klein.
Ik weet ook zeker dat Xavier van bend.be ons met open armen zou ontvangen en graag wat Nederlandse indelingen wil bij maken, als we dit simpelweg vragen.
Dus, mocht Frederik het niet meer zien zitten, zijn er altijd genoeg alternatieven. Lotusforum is een zeer toffe groep, maar is heus geen deus ex machina in de Lotuswereld.

Wat de reclame betreft, ik ben geen fan en zie het als een noodzakelijk kwaad, betalen voor dit forum, dat zou ik niet doen. Als het verplicht betalend is, dan verlaat ik het forum, er zijn immers meer dan voldoende alternatieven.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Didier »

'k zit er niet mee in om een steentje bij te dragen en heb er niets op tegen om een bijdrage te leveren, niet om reclamevrij te surfen op het forum, maar gewoon zomaar.
Als de reclame er daarmee verdwijnt, zoveel te beter.
Alhoewel ik er eigenlijk geen last van heb, ik zie geen reclame op m'n scherm;
Enkel het regeltje
  • Wil je deze advertenties verwijderen? Wordt Gold Member - OPGELET : geef uw mening over deze advertenties -Frederik

zie ik nu bovenaan staan. :mrgreen:
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Dim »

ik vrees dat met advertenties die het nagenoeg onmogelijk maken om "safe" op de werkvloer het venstertje van het Lotusforum open te laten, voor mij een reden zouden zijn om weg te blijven.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Didier »

Weg blijven op de werkvloer, mss wel, maar thuis moet je daarvoor toch niet laten om het forum te gebruiken?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

thiva schreef:
Frederik schreef: Daar vang ik dus (ook) bot hé, ook bij LTL ook een pakket met vet aangeduid op kalender + logo was niet mogelijk.

Soms is het zeer frustrerend te zien dat iedereen gebruik maakt van uw werk, inspanningen en geld (kosten voor de server) en als er een inspanning van de andere kant gevraagd wordt, sommige mensen nog scherp uit de hoek durven komen ook. (= niet op u bedoeld, wel in tegendeel)
... maar we wijken af :)
Fred, vergeet niet dat er wel degelijk centjes vanuit LTL richting forum gegaan zijn.
Ik hoef geen namen te noemen, maar je weet zelf wel wie gedoneerd heeft.
Bovendien stond je forum duidelijk vermeld in het roadbook.
Toch ook een teken van dank? Niet alles vertaalt zich in geld.

Ik vind de reclame in z'n huidige vorm enorm storend.
Je moet de topics haast zoeken tussen de nutteloze reclame.
Moest het subtieler kunnen, dan zou het misschien minder storen.

Mensen bezoeken een forum om gelijkgestemden te vinden en info te vergaren.
Technische info, info over evenementen... Je kan niet meteen zeggen dat het forum bulkt van de aankondigingen voor evenementen. Veel geld ga je daar niet vangen volgens mij. Ik denk dat het aantal aankondigingen, indien betalend, alleen maar zal dalen en dat komt je forum ook niet ten goede. Een forum waarop weinig gebeurt bloeit snel dood. Heb ooit nog bloeiende fora in mekaar zien stuiken op heel korte tijd.

Blijft natuurlijk nog het feit dat dataverkeer geld kost. Misschien kan je werken met een soort van "club supporter" systeem dat recht geeft op een aantal voordelen. Korting voor de YLD of een gratis kalender bijvoorbeeld. :twisted:
Je spreekt altijd van kosten om dit forum draaiende te houden, maar in welke grootorde die zich situeren weet alleen jij natuurlijk. Heb je voldoende geld in het laatje wanneer er 50 leden aan pakweg 15,- euro club supporter worden? Of heb je bij wijze van spreken 500 betalende leden om rond te komen? Een wereld van verschil. (cfr Vermaelens Projects)
Ik stond wat achter op antwoorden ... :) ben 'n beetje in vakantiemodus

Voor zover ik weet zijn er geen centjes van LTL richting forum gekomen, of zo zag ik dat toch niet, als bepaalde mensen privé een donatie doen dan is het niet aan mij om uit te zoeken in hoeverre ze dat privé doen of voor een organisatie waarbij ze eventueel betrokken zijn. Het forum stond inderdaad vermeld in het roadbook, of dat voldoende of evenredig is met wat het forum bied wil ik hier niet bediscussiëren is trouwens totaal off-topic van de discussie hier.

Wat betreft de reclames ...

Ik wil nog es benadrukken dat dit een test is, ik wil aftoetsen in de praktijk wat betreft plaatsing, ervaring van de gebruikers en de 'eventuele' extra inkomsten dat het genereert. Als dit 0.5€ per dag opbrengt maar de helft van mijn leden de keel uithangt dan is de keuze snel gemaakt.

Het is helaas zo dat de meest in de oog springende locaties op het scherm het beste schoren, het is dus aan mij om met jullie feedback een gulden middenweg te vinden, en dat is net de bedoeling van deze testfase. Zondag ga ik een aanpassing doen en dan ga ik de resultaten daarvan vergelijken, alle opmerkingen nog es aandachtig nalezen, de poll evalueren en dan bekijken welke richting ik uitga.

Je voorstel voor club supporter bestaat al hé ... Gold Member, maar de interesse is daarin danig klein dat daarin ook weinig tijd geïnvesteerd is. Mensen willen gewoon niet betalen voor online websites en fora, ik weet dit al jaren.

Kortingen op YLD kan ik niet geven, YLD is niet van mezelf alleen, tevens werken wij daar zogoed als tegen kostprijs, dus moet ik alle niet leden of niet-club supporters dan meer laten betalen om de wel-leden een korting te kunnen toekennen? De kalenders was een succes, maar de winst ligt hier in een doos ... nl 8 kalenders die over zijn. YLD en de Kalenders heb ik dan ook niet gemaakt om geld te verdienen maar als leuke extra voor de Lotusgemeenschap.

Zo zie je maar, zo simpel is het natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Stel, je geeft forumleden, of bepaalde forumleden mits upgrade, betaling of welke benaming dan ook, de mogelijkheid om reclame te ontwijken.
Stel, het merendeel van de forumleden maakt dan, betalend dan wel, gebruik van die 'ontwijkingsmogelijkheid'.
Zijn die 6th party-adverteerders dan geneigd nog iets in het duitje te doen ? Of denken die, voor die paar forumleden die effectief gebruik maken van het forum en die dan toch niet onze reclameboodschap lezen, daar zijn wij niet voor geneigd iets te laten opbrengen. En daartegenover, wat moeten dan de inkomsten zijn die de 'betalende' forummers moeten ophoesten (oeps, klinkt wat negatief) om het gemis aan 3th party-inkomsten te compenseren. Volgens mij komt er dan hogere wiskunde in het spel, waar ik natuurlijk helemaal niet in thuis ben. Maar het bedrag dat je voorop zal stellen om die irritante boodschappen te ontwijken, zal natuurlijk bepalend zijn voor de forummers om ofwel inderdaad van die mogelijkheid gebruik te maken, dan wel de reclame er voor wat ze is erbij te nemen.

Lees een beetje: " Show me the money." :!:
uiteraard intepreteerbaar op verschillende wijzen
(en dus niet negatief bedoeld),
maar helemaal zoals thiva het net formuleerde,
over welke grootteordes gaat het hier eigenlijk ?
Zoiets heb ik zelf in de hand, eerste idee was betalende leden de 3th party reclames laten verdwijnen. Behalve de adverteerder van het forum (banner onderaan).
electroshock schreef:Een beetje off-topic, maar er in de ledenlijst staan er meer leden die nooit of zeer zelden het forum gebruiken (misbruiken) met het posten van berichten en reacties (of onzin en tralala), waartegenover een eerdere kleinere groep die af en toe, regelmatig of met overmaat bericht post en reageert.
Moet daar dan ook een andere behandeling tegenover staan ?
En zo ja, de welke ?
De zwijgende hoofdzakelijk maar lezende massa (die geen serverruimte opsouperen) vs. de actievere (werkende) bevolking (die met grote regelmaat de serverruimte gebruiken en de webmaster af en toe op stang jagen ;) ).
(dat lijkt al hogere politiek - voor zover zoiets bestaat - in plaats van hogere wiskunde :D )
Dit is een 2e test ik ga doen na zondag, alle niet-leden zullen de extra reclame te zien krijgen en de geregistreerde leden niet. Daar wil ik de resultaten dan na 1 week gaan vergelijken.
electroshock schreef:Ben vooral benieuwd hoe het gaat uitdraaien, want de stekker uit het forum trekken zou natuurlijk bijzonder jammer zijn.
Of ziet het er niet zo zwart uit ? :?:
Maak je geen zorgen, de stekker gaat er sowieso niet uit.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Ruben schreef:Moet zeggen dat ik er na een dag wel aan gewend ben. Geen probleem, zolang ze maar op een vaste plek staan en niet gaan verschuiven. Nu is het gewoon een stukje naar beneden scrollen.
Is wel waar, mensen hebben wat moeite met verandering, maar dat is snel van voorbijgaande aard. Het is nu ook zoeken naar de meest ideale plaats natuurlijk en zoals eerder geschreven in het antwoord op Thierry (thiva) aftoetsen van de resultaten tov de mening van de leden.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

fastcooki3 schreef:
electroshock schreef: Ben vooral benieuwd hoe het gaat uitdraaien, want de stekker uit het forum trekken zou natuurlijk bijzonder jammer zijn.
Of ziet het er niet zo zwart uit ? :?:
Heel simpel electroshock, moest de stekker er uit gaan, dan start Fastcooki3, geheel gratis, wel een nieuwe phpBB pagina. Dat is geen "rocket science" hoor. Zelf heb ik ook geen hosting probleem. Maar ik heb natuurlijk liever dat het blijft zoals het is, concurrentie starten met Lotusforum, heeft geen enkel nut imho, ons landje is al zo klein.
Ik weet ook zeker dat Xavier van bend.be ons met open armen zou ontvangen en graag wat Nederlandse indelingen wil bij maken, als we dit simpelweg vragen.
Dus, mocht Frederik het niet meer zien zitten, zijn er altijd genoeg alternatieven. Lotusforum is een zeer toffe groep, maar is heus geen deus ex machina in de Lotuswereld.

Wat de reclame betreft, ik ben geen fan en zie het als een noodzakelijk kwaad, betalen voor dit forum, dat zou ik niet doen. Als het verplicht betalend is, dan verlaat ik het forum, er zijn immers meer dan voldoende alternatieven.
Gert ik zeg al jaren dat ik het forum nooit betalend wil maken, en ik blijf ook bij dat standpunt. Ben wel blij te lezen dat je zegt dat reclame nu eenmaal noodzakelijk kwaad is.

Trouwens ... ik zou niet weten waarom de stekker eruit zou moeten gaan. Dus maak je geen zorgen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Dim schreef:ik vrees dat met advertenties die het nagenoeg onmogelijk maken om "safe" op de werkvloer het venstertje van het Lotusforum open te laten, voor mij een reden zouden zijn om weg te blijven.
Dat is natuurlijk wel een punt, een punt dat al aangehaald is door iemand anders. Dat is iets wat ik moet bekijken, maar ik heb al wat gefilterd in de (mogelijke) reclames en veel bloot en vrouwen zou je normaal al niet meer mogen tegenkomen.

Is het indien de vrouwen verdwijnen dan wel SFW?

(eventueel (nog niets staat vast)) betalende leden kunnen op het werk natuurlijk wel rustig blijven surfen. :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Los van al het bovenstaande ...

Voor iedereen dat denkt dat ik binnenkort (ALS de reclame bijft staan) een Evora S IPS kan gaan bestellen is eraan voor de moeite hoor. Maar het extraatje wat er mogelijks aan vasthangt vind ik wel aardig meegenomen. Er moeten hier sociale bijdrages, verzekering, allerhande werkings- en serverkosten betaald worden én dan heb ik zelf nog geen eurootje verdiend (maar dat (zelf cent verdenen) hoeft niet perse voor Lotusforum.be).

Ik steek niet onder stoelen of banken dat adverteerders vinden zeer moeilijk is geworden, en sinds de economie het niet zo goed meer doet merk ik dat echt enorm. Ik denk dat ik op 3 jaar tijd (over al mijn sites) toch 50% inkomsten ben verloren. Bedrijven knippen in uitgaven en reclame staat daar meestal als eerste op de lijst. En indien ze het toch nog goed doen ondanks de crisis, dan gebruiken ze de crisis als reden om het niet te moeten doen, net zoals andere bedrijven de crisis mis/gebruiken om naakte ontslagen te rechtvaardigen.

Om dat gat te vullen (verlies adverteerders) heb ik mijn kosten al geoptimaliseerd (oa. de servers) en is de GoogleAds een welgekomen gegeven. Al kan ik wel meer verdienen aan de echte adverteerders, maar het is beter dan niets.

En mocht ik met mijn sites en forums dan toch zoveel geld verdienen (als sommigen denken) dan hield ik er geen fulltime job op naast hoor. Was het zo, dan zat ik lekker thuis elke dag alle sites in de gaten te houden en overal wat mee te leuteren. Maar helaas ... ;)

Maar ... ik vind dit een zeer interessante discussie, en wil nogmaals de nadruk leggen dat dit een test is en er nog niets zeker is. Ik wil bepaalde zaken testen in de praktijk en alttoetsen aan de resultaten en opmerkingen en mening van de leden. En alstublieft, gun mij ook een beetje loon naar werk, allez ... loon naar kosten.
Plaats reactie