[testfase] extra 3th party advertenties

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!

3th party advertenties

die extra advertenties storen me totaal niet, ik scrol wel naar beneden - iemand moet de rekening betalen
12
28%
die extra advertenties storen me enorm! - een reden om weg te blijven
2
5%
die extra advertenties storen me enorm! - maar geen echte reden om weg te blijven
21
49%
ik wil wel lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
8
19%
ik wil overwegen lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

[testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Beste leden,

Even wat meer uitleg rond de recente (test) aanpassingen op jullie vertrouwde forum. Gisteren heb ik 2 extra advertentieblokken geplaatst. Dit is een testfase en is nog geen zekerheid of ze blijven of niet! ook de locaties kunnen nog veranderen en de formaten wijzigen.

waarom extra publiciteit?
Lotusforum.be blijft gestaag groeien, dagelijks hebben we nu gemiddeld tussen de 500 en 800 bezoekers (~15.000 per maand) die ~5.000 paginaweergaves maken (~150.000 per maand). Voor een forum handelend over één bepaald 'klein' automerk... dat is een zeer goed resultaat. Echter, veel bezoekers vergt veel trafiek en meer server-rekenkracht, dus dat alles samen brengt meer kosten met zich mee. Om die kosten (deels) te recupereren wil ik wat meer advertenties integreren op het forum.

ik wil die extra advertenties niet!
Daarom wil ik ook een systeem opzetten dat bepaalde leden die 3th party advertenties kunnen verwijderen door een soort van lidgeld te betalen door te doneren. Hoe, wat en wanneer daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil dan ook alle mogelijkheden bekijken, testen en beproeven én ook maken dat dergelijke lidmaatschappen dan ook haalbaar blijft voor iedereen.

Zoals het nu op tafel ligt: Wens je geen betalend lid te worden, dan blijft het forum volledig gratis zonder limieten, enkel moet je er wat extra publiciteit bijnemen. Wil je het forum steunen, dan verdwijnen de extra advertenties en dan blijft voor U alles zoals voorheen.

opgelet!
Het heeft nog geen zin om te doneren om de advertenties weg te krijgen, (al mag je dat wel altijd vrijblijvend doen natuurlijk) momenteel loopt een testphase en via deze thread samen met een rondvraag bij alle leden om te bekijken welke de beste richting is die ik kan uitgaan. Hierboven vind u een korte poll om even zicht te krijgen op de algemene indruk, visie en ideeën van de leden. Ik wil jullie 'deels' inspraak geven op de komende veranderingen.

Dus graag jullie stem op de poll, en indien gewenst een persoonlijk bericht, idee of bemerking als reply van dit bericht.
stem[1].jpg
stem[1].jpg (34.14 KiB) 11152 keer bekeken
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door electroshock »

Chatten, asian date, meet chinese lady, waitress job in Belgium, good game empire en seniorenreclame.
(en de slow-mac-reclame komt 2 kansen op 3 met de automatische versie showen in plaats van de handgeschakelde :( )
Als het nu nog gepersonaliseerd zou zijn of op zijn minst Lotus-related ...

Eigenlijk mateloos irritant.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Chatten, asian date, meet chinese lady, waitress job in Belgium, good game empire en seniorenreclame.
(en de slow-mac-reclame komt 2 kansen op 3 met de automatische versie showen in plaats van de handgeschakelde :( )
Als het nu nog gepersonaliseerd zou zijn of op zijn minst Lotus-related ...

Eigenlijk mateloos irritant.
Advertenties worden gepersonaliseerd, maar dat neemt wat tijd in beslag. Tevens moeten er ook advertenties zijn die binnen de context passen, zoniet wordt bijgepast door andere. Ik kan wel bepaalde advertenties blocken, dat moet ik nog es bekijken in detail.

De Lotus vijver is echt klein om in te vissen, dus moet ik elders gaan vissen. Dit is een mogelijkheid die ik wil uittesten en bekijken. Niets zegt dat dit in deze vorm of zoals het nu is zal doorgaan. Zoals je ziet in title [testphase]

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door electroshock »

Nu, de opbrengsten zijn u gegund.
Ik was ondertussen met de digibox er gewend aan geraakt om de reclame door te spoelen.
Eerlijk gezegd is het wel een stimulans om sneller naar die donatieknop te grijpen. :oops:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door X-ian »

Mijn keuze staat eigenlijk niet tussen de mogelijkheden. Advertenties storen mij (eigenlijk altijd, maar dat ben ik...) Toch begrijp ik heel goed dat een forum draaiende houden geld kost.
Gek genoeg zie ik een lidmaatschap ook niet zitten, :? niet zozeer omdat het geld kost maar , weeral persoonlijk, heb ik door de jaren heen (slechte ervaring? :oops: ) daar een afkeer van gekregen. (sorry voor de 'openbaringen voor hen die het niet interesseert ;) ).
Bijgevolg moet ik maar met de gevolgen van mijn keuzes leven. :D Dus de 'vervelende' reclame accepteren. :roll:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Nu, de opbrengsten zijn u gegund.
Ik was ondertussen met de digibox er gewend aan geraakt om de reclame door te spoelen.
Eerlijk gezegd is het wel een stimulans om sneller naar die donatieknop te grijpen. :oops:
Bij telenet/belgacom (TV) betaal je én toch krijg je de reclame rond je kop geslingerd. ;-) Ik zou een systeem willen maken dat mensen de reclame kunnen uitschakelen.

Enkel extra reclame voor niet-geregistreerde gebruikers is ook een optie, maar het is ook de bedoeling dat het iets opbrengt natuurlijk. Als je het aan weinig laat zien ... dan is het resultaat ook navenant.

Kan een denkpiste zijn natuurlijk, zo zie je maar hoe 'praten/overleggen' kan leiden tot andere mogelijkheden.

Dus iedereen kan hier gerust zijn mening kwijt.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

X-ian schreef:Mijn keuze staat eigenlijk niet tussen de mogelijkheden. Advertenties storen mij (eigenlijk altijd, maar dat ben ik...) Toch begrijp ik heel goed dat een forum draaiende houden geld kost.
Gek genoeg zie ik een lidmaatschap ook niet zitten, :? niet zozeer omdat het geld kost maar , weeral persoonlijk, heb ik door de jaren heen (slechte ervaring? :oops: ) daar een afkeer van gekregen. (sorry voor de 'openbaringen voor hen die het niet interesseert ;) ).
Bijgevolg moet ik maar met de gevolgen van mijn keuzes leven. :D Dus de 'vervelende' reclame accepteren. :roll:
Ik begrijp je mening, maar lees es mijn voorgaande bericht ivm telenet/belgacom dat ik schreef als antwoord op electroshock.

Waarom is er zoveel reclame op de commerciële zenders? Omdat zij geen centen krijgen van kijk en luistergeld. Dus reclame is broodnodig, ook al kan ik me daar ook soms es aan storen.

Ik kan begrijpen dat mensen niet willen betalen voor een forum, en dan denk ik dat een beetje extra reclame dat weer goed kan maken? Ik heb zelf een aantal forums online en kom ook op vele andere forums en als ik dan kijk hoeveel reclame op die andere staat, en hoeveel ik er zelf maar plaats dan is het echt weinig.

Echter ... ik wil altijd reclame plaatsen zonder het storend overkomt, maar als je het plaatst dat het totaal niet storend is dan werkt het niet (meer).

Ik begrijp dus dat mensen niet willen betalen voor internet fora of website, maar ik hoop dat jullie ook begrijpen dat die forums en websites er niet zomaar komen of gekomen zijn. De uren tijd, expertise, onderhouden van de websites, fora en de daarbij horende servers om alles snel op het internet beschikbaar te maken en de daarbij komende kosten lopen wel erg op.

Er wordt wel makkelijk betaald voor een abo op een tijdschrift? Waarom daar wel en bij een website niet? Pas op dit is een fenomeen dat niet enkel hier boven komt. Hoeveel vrienden hebben de abonnees van vb. Autowereld al gemaakt met hun abo op hun tijdschrift?

Ook weer stof tot nadenken, bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door mindp0wer »

Kijk, ik ben een tijdje sponsor geweest van het forum. Bitter weinig respons heb ik daar uit gehaald en dat heb ik ook heel eerlijk tegen Frederik gezegd. Spijtig voor ons beiden. Geen win win, maar het tegenovergestelde.

Dus vanuit dat standpunt, Frederik, gewoon doen!

Langs de andere kant denk ik dat er andere opties zijn. Wat mijn zaak betreft, elke rondrit heeft wel een apero, dus bij deze ...
Als we het forum zuiver kunnen houden van reclame, dan kan dat alleen maar een beter forum betekenen.
Tel eens de belangrijkste ritten per jaar op die hier voor hun rit het forum gebruiken om reclame te maken. Vaste sponsors moeten daarvoor toch iets kunnen terug krijgen wat waarde heeft ...

Just my 2 cts ...
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:Kijk, ik ben een tijdje sponsor geweest van het forum. Bitter weinig respons heb ik daar uit gehaald en dat heb ik ook heel eerlijk tegen Frederik gezegd. Spijtig voor ons beiden. Geen win win, maar het tegenovergestelde.

Dus vanuit dat standpunt, Frederik, gewoon doen!

Langs de andere kant denk ik dat er andere opties zijn. Wat mijn zaak betreft, elke rondrit heeft wel een apero, dus bij deze ...
Als we het forum zuiver kunnen houden van reclame, dan kan dat alleen maar een beter forum betekenen.
Tel eens de belangrijkste ritten per jaar op die hier voor hun rit het forum gebruiken om reclame te maken. Vaste sponsors moeten daarvoor toch iets kunnen terug krijgen wat waarde heeft ...

Just my 2 cts ...
Koen ... ik ben je dankbaar dat je het geprobeerd hebt, kan niet van iedereen gezegd worden. :)

Ik begrijp wel het tweede deel van je antwoord niet goed... kan je dat es herformuleren? Bedoel je dat de sponsors op de evenementen extra in de kijker moeten gezet worden, als extra voor hun efford?

Bepaalde producten werken, anderen weer niet, ik denk dat Cava en wijnen een product is dat niet snel online gekocht wordt. (denk ik?) Al kan ik wel bevestigen dat de El Xamfra zeker de moeite waard is, dat mocht ik alvast horen bij de mensen die deze cava gekregen hebben bij de geboorte van Elise.

Als de dealers nu es een duit in het zakje koden doen (al was het maar om hun 'eigen' product te ondersteunen) dan hadden we al een geheel ander verhaal. *hint* :) Maar gezien de (Lotus) markt zodanig klein is, weten zij ook wel dat de mensen tenslotte toch bij hen terecht moeten. Met andere merken is het een ander verhaal natuurlijk. Het is natuurlijk ook hun recht om het niet te doen.

Bedankt voor je feedback!
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Erwin »

Frederik,

Ik wil gerust lidgeld betalen, dat weet je.
We krijgen er ook een heleboel voor terug ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat je geen irritantere plaats en grootte voor de advertenties kon vinden dan waar ze nu staan!

Iemand die nieuw is op het forum zou misschien wel kunnen wegclicken, denkende dat het een of ander pop-up scherm met reclame is. En dat zou dan spijtig zijn.

De oudere reclame-banners tussen de lopende topics vond ik minder storend, maar dat is natuurlijk net de bedoeling.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Plaats reactie