[testfase] extra 3th party advertenties

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!

3th party advertenties

die extra advertenties storen me totaal niet, ik scrol wel naar beneden - iemand moet de rekening betalen
12
28%
die extra advertenties storen me enorm! - een reden om weg te blijven
2
5%
die extra advertenties storen me enorm! - maar geen echte reden om weg te blijven
21
49%
ik wil wel lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
8
19%
ik wil overwegen lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Ruben »

Bedankt voor je uitgebreide toelichting Frederik.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Ruben schreef:Bedankt voor je uitgebreide toelichting Frederik.
Ruben, geen probleem.

Als je de mening van je leden vraagt, moet je die mensen ook van antwoord voorzien, dat is netjes.

Om nog even terug te komen op je antwoord (ja, heb ondertussen een nachtje geslapen...) ;-)
Ruben schreef:Ik zal er never nooit niet op klikken. Ik heb niks met reclame. Als ik iets wil hebben dan ga ik wel zoeken. Tot die tijd deert het me niks. Hoe werkt dat hier?
Stel, je bent aan het surfen op het forum en wil een druppellader aankopen voor je Lotus, in de thread waar we het over druppelladers hebben komt bovenaan of tussen de 1e en 2e bericht een advertentie te staan over druppelladers (een of andere promotie, of nieuw model) zou je er dan ook niet op klikken?

De advertenties zijn 'deels' content gebonden, dus Google kijkt op de pagina voor ze advertenties naar de pagina stuurt, als bepaalde keywords gevonden worden die overeenstemmen met klanten die deze woorden gekocht hebben komt hun advertentie voorbij. Natuurlijk, hoe meer keywords verkocht zijn en hoe meer klanten Google heeft hoe accurater de advertenties zijn. Indien er geen keywords verkocht zijn of geen klanten zijn voor bepaalde woorden en/of sites dan komen er advertenties uit een pool die eventueel geen binding hebben met het onderwerp.

Er zijn natuurlijk ook partijen die keywords kopen die niet bij hun product passen, maar dit is in feite verboden en Google ziet daar wel op toe, maar er glippen er altijd tussen de mazen van het net. Wat ook kan gebeuren is dat bijvoorbeeld automerk A (vb. Audi) keywords koop van automerk B (vb. Lotus) om op pagina's te komen van of handelend over automerk B om klanten daar af te snoepen. Zo kan Audi tevoorschijn komen op een pagina met Lotus-content. Is dat fout of storend? ... ik denk het niet.

Ook worden advertenties gekoppeld aan je surf-historie, zo kunnen advertenties tevoorschijn komen van websites of online shops die je recent hebt bezocht. http://www.suitableshop.nl is daar een groot voorbeeld van, zij gebruiken Google erg hard om hun online shop te promoten. Als je bijvoorbeeld op hun site rondkijkt naar bepaalde spullen, kan het zijn dat je op oa. het forum hun producten en naam ziet terugkeren in de advertenties. Dat heeft verschillende redenen, enerzijds blijft hun naam in de picture (naam bekendheid) en als je als toevallige surfer er langskwam voor een bepaald product dat je aan het googelen was, maar niet direct (aan)kocht, kan het zijn dat je nadien wel wil kopen.

Niemand zegt dat je op de reclame moet klikken of er naar kijken, al scheelt dat voor mij wel in de portemonnee, én bezoekers vragen op te klikken op advertenties is verboden.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Grappig : zo krijg ik nu op deze pagina een banner van een (online) marketing bijeenkomst in Londen.

Zo zie je maar ... die koppeling werkt dus wel degelijk.

Het is inderdaad zo dat advertenties afwijken van persoon tot persoon, gekoppeld aan je surfhistorie en content van de pagina u bekijkt.
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Capitol »

Dat van Coca-Cola stel ik mij dan toch wel enkele vragen:
- zijn de uitgaven voor de reclame afgetrokken van de resultaten?
- hoe berekenen ze het resultaat: kosten van de werknemers die de reclame verzorgen: worden die voor andere dingen ingezet? Worden die kosten verrekend enz?

Of Coca-Cola nu reclame maakt of niet, voor mij maakt dat geen verschil, het is een algemeen bekend merk. Om iets nieuw te promoten lijkt reclame noodzakelijk, maar niet voor een gevestigde waarde.
Just my 2 cents.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door billie »

wil ik op de advertentie van ALEENSTAANDE MAMMA'S reageren is hij plots verdwenen :lol: :lol: :lol:

nu moet ik ineens 16 KILO AFVALLEN volgens de advertentie :o :o
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door billie »

de ALLENSTAANDE MAMMA'S zijn terug en ik hoef niet meer af te vallen :lol:

Frederik bedankt ;)
billie schreef:wil ik op de advertentie van ALEENSTAANDE MAMMA'S reageren is hij plots verdwenen :lol: :lol: :lol:

nu moet ik ineens 16 KILO AFVALLEN volgens de advertentie :o :o
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

:lol: 8-)
Plaats reactie