Lotus Evora 414E Hybrid – it's now a runner

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Lotus Evora 414E Hybrid – it's now a runner

Bericht door co-driver »

Lotus Evora 414E Hybrid – it's now a runner

Ahead of schedule, Lotus’ new Evora 414E Range Extender Hybrid Electric Vehicle (REEV) has started its dynamic and durability testing at the Lotus HQ in Hethel, Norfolk.
  • 1000 Nm (738 lbft) of Torque
  • 414 PS (408 hp)
  • 0-60 mph / 97 km/h in around 4 seconds
  • Top speed 130 mph (209 km/h)
  • Target emissions of just 55 g CO2 / km (NEDC)

Brimming with innovation, technology, performance and power, the Lotus Evora 414E is a series hybrid technology demonstrator which shows some of the headline technologies that Lotus Engineering, one of the world’ s leading automotive engineering consultancies, has within its portfolio.

The Evora 414E is powered by two electric motor packs driving the rear wheels through its Xtrac transmission with a battery pack that can be charged by the Lotus range extender engine or directly from mains electricity. The Lotus 3 cylinder range extender engine has been design protected to run on either gasoline or renewable bio alcohol fuels (methanol and ethanol). It drives an EVO electric generator which produces electrical energy to either charge the battery pack or power the EVO traction motors directly. In normal driving, the Evora 414E will run purely on electricity stored in the battery pack for up to 30 miles (48 km). With the Lotus range extender and the electric traction motors powering the vehicle through an Xtrac 1092 transmission, the Evora 414E is targeted to produce just 55 g of CO2 / km emissions on the Northern European Driving Cycle (NEDC).

Should the driver require more performance, under hard acceleration, for example, the electricity will come from both the battery storage and the small range extender engine.

It’s all Torque
Now that the car is undergoing testing, what does 1000 Nm in an Evora feel like?
Simon Corbett, Principal Vehicle Dynamics Test and Development Engineer at Lotus Engineering, has been doing the majority of the development testing, over the last few weeks, “The Evora S has 400 Nm of torque which in such a lightweight car is already a healthy figure. But the Evora 414E has two and a half times that amount! The acceleration sensation is almost indescribable, the surge of torque is like an ocean wave!”
EVORA 414E.jpg
EVORA 414E.jpg (54.54 KiB) 7287 keer bekeken
Bron : Group Lotus

co-driver : Zou DRB-HICOM mischien voorang geven aan nieuwe technologie by Lotus Engineering i.p.v. Mr B's supercars ..... :?:
Laatst gewijzigd door Frederik op 04 jul 2012, 16:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: origineel press release bijgezet (Frederik)
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: EVORA 414E

Bericht door FastEleven »

Zou DRB-HICOM mischien voorang geven aan nieuwe technologie by Lotus Engineering i.p.v. Mr B's supercars .....
't Is te hopen van niet : Lotus heeft meer behoefte aan het ontwikkelen en produceren van auto's die ze kunnen verkopen ipv auto's die enkel als 2e wagen kunnen worden ingezet omdat hun gebruiksrange te klein is. En daarvoor is een electrische stadsauto meer geschikt dan een electrische evora, lijkt me.
Dat ze dit soort fratsen bij Lotus Engineering dus maar ontwikkelen voor betalende klanten ipv hun eigen modellen en budgetten hieraan te spenderen ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: EVORA 414E

Bericht door Frederik »

fillempje

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: EVORA 414E

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:
Zou DRB-HICOM mischien voorang geven aan nieuwe technologie by Lotus Engineering i.p.v. Mr B's supercars .....
't Is te hopen van niet : Lotus heeft meer behoefte aan het ontwikkelen en produceren van auto's die ze kunnen verkopen ipv auto's die enkel als 2e wagen kunnen worden ingezet omdat hun gebruiksrange te klein is. En daarvoor is een electrische stadsauto meer geschikt dan een electrische evora, lijkt me.
Dat ze dit soort fratsen bij Lotus Engineering dus maar ontwikkelen voor betalende klanten ipv hun eigen modellen en budgetten hieraan te spenderen ...
Lotus Cars en Lotus Engineering zijn toch 2 verschillende bedrijven? Ik denk dat Engineering (dat veel werkt voor andere klanten) niet zo verlieslatend is als Lotus Cars.

Moet ik es opzoeken eigenlijk ... iemand? :)
Plaats reactie