Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
#98958 by LievensPeter
13 May 2016 18:52
Hallo vrienden,

Ik heb momenteel een probleem met de elektrische installatie van mijn wagen (Evora S).
Ik heb net gestart met mijn zoektocht maar wil toch al even polsen op er iemand al eens hetzelfde probleem heeft ondervonden, vandaar dat ik het hier even wil posten. Misschien dat jullie het herkennen...
Ik wou enkele dagen geleden vertrekken maar zag dat de batterij volledig leeg was.
Ik demonteerde de batterij en heb ze intussen opgeladen(door het stressvol rondlopen dacht ik dat het misschien het interieur verlichting had laten branden).
Bij montage terug heb ik de wagen gestart en komt er mij niets abnormaal te voorschijn maar aangezien het een IPS is en ik niet graag dit probleem opnieuw wil tegenkomen op een van de tochtjes heb ik toch de batterij opnieuw de + ontkoppeld en mijn ampère meter in serie er tussen geplaatst en zonder dat mijn sleutel in het contact zit heeft ze een verbruik van 16A, dus toch een probleem.
Ik ben nu op zoek gegaan naar de zekeringskastjes, eentje heb ik al gevonden: aan de passagiers voeten er moet nog ergens één zijn omgeving van de achterbank maar die heb ik nog niet gevonden.
Weten jullie mij reeds goede raad en indien ik iets ontdek stuur ik het door!
#98961 by LievensPeter
14 May 2016 05:58
super!
bedankt, ik heb vandaag een vrije dag en ga me er in verdiepen :roll:. en hoop dat het hier of daar een relais is die vergeet uit te schakelen :!: .
#100201 by YvoTuk
10 Nov 2016 17:39
Het is verstandig om de auto een tijdje met rust te laten als u net de accu heeft aangekoppeld. Waarom durf ik niet te zeggen, maar het is mij opgevallen dat er na het aankoppelen van de accu allerlei dingen gebeuren. Ik vermoed dat het system checks zijn, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Als u de Ampere meter er tussen laat zou het zo maar kunnen zijn dat de stroom na een paar minuten ineens terug valt.
#100259 by Skorpion
20 Nov 2016 13:53
Als je de amperage meet zodra alles uit is, moet je idd mogelijk wachten. Bij de Evora weet ik niet of dit zo is maar bij een BMW rond 2006 bouwjaar duurt het 16 minuten alvorens alle systemen zijn gaan "slapen". Heb ooit een data logger aan een Ampere meter gehangen om de stroom-dief te vinden. Het bleek een antenne module die na 30 minuten weer vrolijk wakker werd (creapy). Anyway, je zal het wel vinden, kost alleen hoop tijd en geduld.
#100659 by LievensPeter
08 Jan 2017 22:52
Ondertussen heb ik het probleem reeds gevonden en opgelost.
De contactpunten van het schakelrelais van de achterruitverwarming en eveneens de spiegelverwarming was defect en hierdoor bleven deze ingeschakeld.
Opzich maar een klein probleem maar met een automaat sta je dus letterlijk stil.

Bij het aansluiten van de batterij schakelde ze automatisch alle lichten aan voor de rest bleef alles rustig.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Recent Topics

User avatar Donkervoort D8

by: Erwin

Today 17:05

User avatar Elite reborn

by: Frederik

Yesterday 18:21

SLideshow

Facebook

About us

LOTUSFORUM .BE/.NL een online community voor en door Lotus liefhebbers.

Dé digitale verzamelplaats voor Belgische en Nederlandse Lotus eigenaars en geïnteresseerden. Het forum als discussie en informatiebron, Lotus Fanatics Belgium als tentakel op Facebook.

Lotus Fanatics Only!

This forum is not in any way formally associated with Lotus Cars Ltd or Group Lotus plc.