Chip Elan M100
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Chip Elan M100
Succes met de troubleshoot !
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Chip Elan M100
Eerst goe nieuws en dan terug slecht dus!
Hopelijk krijg je een juiste foutmelding en kan je het vlug oplossen want zo heb ik bij mijn Super Seven ook heel lang aan het zoeken geweest voor alles opgelost was;
Hopelijk krijg je een juiste foutmelding en kan je het vlug oplossen want zo heb ik bij mijn Super Seven ook heel lang aan het zoeken geweest voor alles opgelost was;
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Chip Elan M100
Vandaag heb ik de slangetjes van de boostvalve actuator (zit op de turbo) losgemaakt en er met 1 bar perslucht op zitten blazen.
De wastegate opent en sluit vlotjes.
En druktest gedaan met 1 bar druk op de ingang van de turbo om te kijken of er ergens lekken zijn. Alles is dicht.
vervolgens TPS correct afgeregeld: 100% plankgas 0% gas los.
Test rit: weinig boost 0,4bar.
Koelwater temperatuur gecontroleerd middels Elanscan: tussen de 65°C en de 80°C.
Nu ben ik lastig. ik ga de wastegate afgekoppellen....wel riskant, als de turbo werkt gaat hij dadelijk opspoelen en serieuze druk geven... dan Fuel cut bij 0,98 bar en vanaf dan ik heb een lotus logo op mijn voorhoofd gestempeld...
Ga een klein testritje proberen. Al direct 0,7 bar boost in 2de versnelling... Waauw bijna zoals in de Esprit. Het enige wat nu niet aangesloten is, is de boostvalve controller bij de luchtfilter.
Volgens Elanscan was die nog altijd opengestuurd bij 0,7 bar.(dat is nodig om aan de 0,9bar te geraken met een everest)
Morgen dat ding demonteren en controleren wat hiermee scheelt.
Ik ben er bijna...
Het kriebelt nog altijd, net of ik in een rollercoaster gezeten heb.
De wastegate opent en sluit vlotjes.
En druktest gedaan met 1 bar druk op de ingang van de turbo om te kijken of er ergens lekken zijn. Alles is dicht.
vervolgens TPS correct afgeregeld: 100% plankgas 0% gas los.
Test rit: weinig boost 0,4bar.
Koelwater temperatuur gecontroleerd middels Elanscan: tussen de 65°C en de 80°C.
Nu ben ik lastig. ik ga de wastegate afgekoppellen....wel riskant, als de turbo werkt gaat hij dadelijk opspoelen en serieuze druk geven... dan Fuel cut bij 0,98 bar en vanaf dan ik heb een lotus logo op mijn voorhoofd gestempeld...
Ga een klein testritje proberen. Al direct 0,7 bar boost in 2de versnelling... Waauw bijna zoals in de Esprit. Het enige wat nu niet aangesloten is, is de boostvalve controller bij de luchtfilter.
Volgens Elanscan was die nog altijd opengestuurd bij 0,7 bar.(dat is nodig om aan de 0,9bar te geraken met een everest)
Morgen dat ding demonteren en controleren wat hiermee scheelt.
Ik ben er bijna...
Het kriebelt nog altijd, net of ik in een rollercoaster gezeten heb.
- dachero
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
- Naam: Danny
- Auto: gene
- Locatie: kwaadmechelen
Re: Chip Elan M100
En nu in verstaanbaar nederlands voor de leken.....Bosbon_be schreef:Vandaag heb ik de slangetjes van de boostvalve actuator (zit op de turbo) losgemaakt en er met 1 bar perslucht op zitten blazen.
De wastegate opent en sluit vlotjes.
En druktest gedaan met 1 bar druk op de ingang van de turbo om te kijken of er ergens lekken zijn. Alles is dicht.
vervolgens TPS correct afgeregeld: 100% plankgas 0% gas los.
Test rit: weinig boost 0,4bar.
Koelwater temperatuur gecontroleerd middels Elanscan: tussen de 65°C en de 80°C.
Nu ben ik lastig. ik ga de wastegate afgekoppellen....wel riskant, als de turbo werkt gaat hij dadelijk opspoelen en serieuze druk geven... dan Fuel cut bij 0,98 bar en vanaf dan ik heb een lotus logo op mijn voorhoofd gestempeld...
Ga een klein testritje proberen. Al direct 0,7 bar boost in 2de versnelling... Waauw bijna zoals in de Esprit. Het enige wat nu niet aangesloten is, is de boostvalve controller bij de luchtfilter.
Volgens Elanscan was die nog altijd opengestuurd bij 0,7 bar.(dat is nodig om aan de 0,9bar te geraken met een everest)
Morgen dat ding demonteren en controleren wat hiermee scheelt.
Ik ben er bijna...
Het kriebelt nog altijd, net of ik in een rollercoaster gezeten heb.
Bijna af dus..........?
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Chip Elan M100
Vree machientjes hé die ElannekesBosbon_be schreef:Ga een klein testritje proberen. Al direct 0,7 bar boost in 2de versnelling... Waauw bijna zoals in de Esprit. Het enige wat nu niet aangesloten is, is de boostvalve controller bij de luchtfilter.
Volgens Elanscan was die nog altijd opengestuurd bij 0,7 bar.(dat is nodig om aan de 0,9bar te geraken met een everest)
Morgen dat ding demonteren en controleren wat hiermee scheelt.
Ik ben er bijna...
Het kriebelt nog altijd, net of ik in een rollercoaster gezeten heb.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- diego
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
- Locatie: Staden
Re: Chip Elan M100
Kga ook nog ne keer moeten ingang schieten voor dien chip ligt al bijna een jaar in handschoenkastje nu
Alleen zit nog steeds vast bij de scan
Alleen zit nog steeds vast bij de scan
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Chip Elan M100
Was er geen cat-censor probleempje?diego schreef:Kga ook nog ne keer moeten ingang schieten voor dien chip ligt al bijna een jaar in handschoenkastje nu
Alleen zit nog steeds vast bij de scan
Moeten inderdaad es voor kijken, zodat je de Elan eindelijk es echt leert kennen
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Chip Elan M100
Kijk, dat gaat de goede kant op!
Misschien de boost controller eens in de ultrasoon reinigen?
Ik heb de afgelopen 4 jaar nog niet gelezen dat die dingen stuk zijn / gaan
Succes man!
Misschien de boost controller eens in de ultrasoon reinigen?
Ik heb de afgelopen 4 jaar nog niet gelezen dat die dingen stuk zijn / gaan
Succes man!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Chip Elan M100
Toch altijd fijn zo'n speurtocht!
Op naar de 0.9 bar kerel!
Op naar de 0.9 bar kerel!
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Chip Elan M100
Het is niet de solenoidvalve.
Alles terug aangesloten en terug 0,4 bar Max.
Wij zijn er nog niet.
Alles terug aangesloten en terug 0,4 bar Max.
Wij zijn er nog niet.