[NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door Frederik »

Coen schreef:Gaaf Johan!! Heb je een mooie unieke Exige aan! Hoe kijk je terug op de 40.000km die je met je huidige hebt gereden?

Toxic green is een van de mooiste kleuren op een Exige. Wat misschien ook nog wel het overwegen waard is, mocht je voor een felle kleur gaan is Renault Liquid Yellow.
Yup, dit is ook een zeer fijne kleur ... heb er hier zo eentje staan, weliswaar in 1:18 ...
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door jokke_vlo »

Ik ga voor Metallic Grey gaan staat nu 90% vast.

Het feit dat ik niet (hoewel dat kon aan de prijs van de 380) voor een GT4 ga (die na 3 jaar zeker goedkoper uitvalt dan de exige) zegt genoeg.

Dat wil niet zeggen dat ik blind ben voor de zwaktes van de Exige (die er zeker zijn) maar ook dat ik hoop/denk dat de 380 er een paar zal wegwerken.

Ja ik heb genoten van de exige als was de plaatsing van een LSD een foute keuze ..... wegens duur en meer na dan voordelen voor openbare weg gebruik
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door FastEleven »

Zoveel foto's van een liquide gele. Er zit er eentje te dromen achter z'n pc :lol: :lol: :lol:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door Emiel »

jokke_vlo schreef: Ja ik heb genoten van de exige als was de plaatsing van een LSD een foute keuze ..... wegens duur en meer na dan voordelen voor openbare weg gebruik
Kun je dit eens toelichten ? Ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen. Wat voor LSD is er geplaatst ? wat was de hinder ? etc.
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door jokke_vlo »

Ik had on track problemen met de achterkant die te bruut en te makkelijk uitbrak, dus een LSD leek de ideale oplossing om sneller de bocht door te komen.

Maar........... ik kreeg te maken met een gigantisch duwende diff die de neus in stevig onderstuur duwde bij road gebruik.

On track ok , maar in bochten, op ronde puntjes bij normaal gebruik had ik een enorm onderstuur, zeker als de banden niet warm stonden. Bezint eer je begint dus, ja je bent een tik sneller on track...... dat wel.

Jubu road/track is het merk.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door Coen »

FastEleven schreef:Zoveel foto's van een liquide gele. Er zit er eentje te dromen achter z'n pc :lol: :lol: :lol:
Klopt :lol:
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door FastEleven »

ik zoek nog steeds een uitstekende 2-Eleven ..... hopelijk niet alleen dromen ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door Emiel »

jokke_vlo schreef:Ik had on track problemen met de achterkant die te bruut en te makkelijk uitbrak, dus een LSD leek de ideale oplossing om sneller de bocht door te komen.

Maar........... ik kreeg te maken met een gigantisch duwende diff die de neus in stevig onderstuur duwde bij road gebruik.

On track ok , maar in bochten, op ronde puntjes bij normaal gebruik had ik een enorm onderstuur, zeker als de banden niet warm stonden. Bezint eer je begint dus, ja je bent een tik sneller on track...... dat wel.

Jubu road/track is het merk.
Vervelend die ervaring.

Is een van de redenen dat ik een custom platen diff heb laten maken. Niet ideaal op straat ivm sperren ook als 1 wiel in de lucht hangt ( quaiffe etc ) maar ideaal op circuit en als je eens kattekwaad wil uithalen.

Diegene die met dezelfde specs platen sper rijd ( gemaakt door elite transmissions ) heeft geen last van wat jij om schrijft. Fingers crossend :)

FastEleven schreef:ik zoek nog steeds een uitstekende 2-Eleven ..... hopelijk niet alleen dromen ...
Tof :)
mevistox5
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 okt 2008, 23:19
Auto: 340R;340R

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door mevistox5 »

jokke_vlo schreef: Maar........... ik kreeg te maken met een gigantisch duwende diff die de neus in stevig onderstuur duwde bij road gebruik.
On track ok , maar in bochten, op ronde puntjes bij normaal gebruik had ik een enorm onderstuur, zeker als de banden niet warm stonden. Bezint eer je begint dus, ja je bent een tik sneller on track...... dat wel.
Jubu road/track is het merk.
Klinkt een beetje als een 2 weg LSD; zowel werkend onder acceleratie als deceleratie. Heb een behoorlijk aantal jaren geleden een frictieplaten LSD besteld bij Mazdasport Japan voor een MX-5. Zij raden me destijds een 2 weg af voor straatgebruik; een 1,5 weg (50% slip) was voor de straat voldoende. Was blij hun advies gevolgd te hebben. Je voelde de auto duwen bij gas los de bocht in.
mevistox5
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 okt 2008, 23:19
Auto: 340R;340R

Re: [NFL] Lotus Exige Sport 380: supercar killer

Bericht door mevistox5 »

FastEleven schreef:ik zoek nog steeds een uitstekende 2-Eleven ..... hopelijk niet alleen dromen ...
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
Plaats reactie