Lotus project Elise S2

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Jeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2016, 17:09
Auto: Komt er een aan

Lotus project Elise S2

Bericht door Jeffrey »

Hallo ,

Als eerst ik ben nieuw hier.

Ik heb 11 jaar in een subaru impreza gtt gereden ( vorige week verkocht ) De subaru had 360 pk op 12xx kilo. Al met al reed dat niet verkeerd.

Maar tijd voor wat anders


Er staat een hele hoop op het forum zag ik al , en uiteraard op het internet.

Hopelijk kunnen jullie mijn een beetje op weg helpen.

Ik heb momenteel ( nog ) geen Lotus. , zelfs niet in gereden ! , maar het uiterlijk staat me nu al aan . en lees goede verhalen over deze auto.

De auto gaat zo i zo alleen met het mooie weer uit de garage , het zal puur weer net zoals de subaru een hobby auto worden.

En zal af en toe daar mee trackdays gaan rijden


Wat ik wil :

Een Lotus elise S2
Honda k20a motorblok icm een supercharger
doel is ~ 400 PK
Onderstel compleet aanpassen / vernieuwen.

Mijn vragen :

Onderstel :

Wat is een goede remmen set voor de auto
Welke braces / toe links , rubbers etc kan ik het beste gebruiken
Anderen velgen + welke banden ( semi slicks )
Anderen opties ?

Motor :
K20a motorblok + supercharger C30-94 ​ / C38-81
welke bedrijf / tuner kan ik het beste heengaan ? , heb net al naar lotus in Houten gemaild.

http://www.tts-performance.co.uk/#!lotus-elise/celz


Uiterlijk

Standaard al een hele mooie auto . Het mooiste zelf vind ik om het op een exige te laten lijken.
Wat en waar moet ik op letten?

AL is het de achterkant van de elise , die op een exige lijkt.

Dus een vast dak , met luchthapper die ook werkt voor koeling van de motor ruimte
De afscherming van de motor die aansluit op de dakluchthapper.


Eerst wil ik een basis maken van wat ik ongeveer allemaal nodig heb.

Vooral het stukje uiterlijk kom ik niet uit, waar ik wat moet bestellen
https://www.eliseparts.com/products/sho ... ine-cover/
https://www.eliseparts.com/products/sho ... clamshell/
https://www.eliseparts.com/products/sho ... ide-scoop/

Nu kan ik dus geen hardtop vinden voor de elise S2 die aansluit op de rear clamshell

deze is gewoon dicht ?
http://www.lotushardtops.com/exige-conv ... rdtop.html


En als laatst


Hoe is een lotus elise s2 met ~ 400 pk te vergelijken met een subaru impreza gtt met 360 pk.

gewicht verschil van ~ 430 kilo

Dit was hem voor nu.

Bedankt alvast !

Jeffrey
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door Blue Darkness »

Ik denk dat je dan misschien best ineens een Exige Cup 260 ofzo zoekt.
Dat spaart je een hoop ombouwwerk (en bijhorende miserie).
En gaat in prestaties meer dan voldoende zijn lijkt me...
;)
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door danyblackmagic »

Beste man 400 pk in een elise, daar kan niet meer met rijden en heb je ook helemaal niet nodig.
ik zou zeggen ga eerst eens met ene rijden, dan ga je verstomd staan dat met de helft pk s sneller dan de subaru bent.
Ik heb niet veel moeite om de rest er af te rijden althans.
Succes met je zoek tocht.
Gebruikersavatar
Alexs1
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2014, 11:57
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door Alexs1 »

Ha die Jeffrey,

Ook toevallig op SCN gezeten....ik zit daar ook nog steeds, heb namelijk zelf nog steeds een Subaru WRX STI met een hoop aanpassingen welke ook bijna 400 PK heeft (396) staan hier. ;)
2 jaar geleden een Lotus s1 erbij gekocht, dus jou vraag wat het vergelijk is kan ik je wel vertellen :mrgreen: , behalve jij wilt een S2 en ik heb een S1 .

Staar je niet blind op de PK's , verschil tussen mijn STI en de S1 is 275 pk maar ik heb niet het gevoel dat ik tekort kom in de Elise...behalve met hoge snelheden.
De acceleratie doet de Elise naar de honderd in 5.9 sec. dus niet echt veel trager dan de Sub. bij de 180km/uur is het wel een beetje afgelopen met de snelle acceleratie dan wordt het wat langzamer naar de 200 ( ongeveer).
Dat is wel een verschil met de sub, die loopt gewoon richting de 280 , maarja hoe vaak doe je dat nog... ;)
Ook mis je je die schop in je rug van de Turbo.

Kwa wegligging lijkt de Subaru (1425kg) wel op een vrachtwagen vergeleken met de Elise (730kg), ondanks heel wat aanpassingen aan het onderstel van de STI , de Elise stuurt heel licht en direct....stuurgedrag is echt heel anders als een Subaru dat moet je echt met een testrit voelen.

Je andere vragen, over bedrijven, Van Sten stenhttp://www.vansten.nl/Informatie/vansten.html doet ook in lotussen en onderhoud behalve heeft geen duur pand zoals in Houten.

Mijn advies is ook ga er eerst in een rijden voordat je je eigen helemaal blind staart op die 400pk en allerlei dure aanpassingen. ;)

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik dat wel ! 8-)
OneEleven
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 mar 2013, 12:50
Auto: OneEleven

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door OneEleven »

Jeffrey schreef:Ik heb momenteel ( nog ) geen Lotus. , zelfs niet in gereden !

Wat ik wil :
Een Lotus elise S2
Honda k20a motorblok icm een supercharger
doel is ~ 400 PK
Hoe weet je dat je 400pk wil in een auto waar je nog nooit in hebt gereden?

Kijk even naar onderstaand filmpje, die lotussen hebben minder dan 400pk, wel honda + supercharger
OneEleven
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 mar 2013, 12:50
Auto: OneEleven

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door OneEleven »

Alexs1 schreef:Van Sten stenhttp://www.vansten.nl/Informatie/vansten.html doet ook in lotussen en onderhoud behalve heeft geen duur pand zoals in Houten.
Alsof het prijsverschil tussen een beurtje bij Van Sten of v.d. Kooi zo groot is.......
Gebruikersavatar
Alexs1
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2014, 11:57
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door Alexs1 »

Ben daar voor een beurtje nooit geweest dus dat zou ik niet weten, maar ik voelde mij daar niet zo behandeld zo als ik graag wil, en bij van de Sten wel.
Ik heb het ook nooit zo op die grote showrooms, dan heb ik het idee dat het eerste bakkie koffie al 25 euro kost....
Maar zoals altijd iedereen heeft zijn eigen voorkeur. ;)
OneEleven
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 mar 2013, 12:50
Auto: OneEleven

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door OneEleven »

Ik ben bij beide geweest, dus ik kan er wel over oordelen.
Bij Van Sten hangt zo'n "ouwe jongens krentenbrood" sfeertje, heel gezellig allemaal.....maar dat zie je niet terug in de prijzen. Daarnaast weet ik ook dat er wat mensen zijn die iets minder tevreden zijn over de prijs/prestatie van Van Sten en ja, die zijn er ook over v.d. Kooi.

Ik vind het mooi dat v.d. Kooi z'n nek heeft uitgestoken en dat we een Lotus importeur in Nederland hebben, met een hele fraaie showroom. Want vergeet niet dat Lotus wel eisen stelt aan haar importeurs.
Jeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2016, 17:09
Auto: Komt er een aan

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door Jeffrey »

Hallo,

Ja ik ben lid van het scn forum 8-)

Hoezo 400pk?

Ik zeg ook maar een richt getal.

En dat het redelijkabinet makkelijk haalbaar is met een k20 motor en charger
Maar rond dat vermogen zal het een snelle wagen zijn gok ik zo gezien het vermogen/gewichtsverhouding

Dus ook snel op het rechte stuk.

Maar eerst maar eens in zo''n auto gaan rijden

Gezien ik het vermogen van de subaru gewent ben. Wil ik dat de lotus in iedergeval sneller worden op het rechte stuk. Bochten werk ga ik er van uit dat de lotus hierin al beter is.


Weten jullie wat over het verhaal van de achterkant van de elise.

Wat ik zou willen is het uiterlijk van een exige. En dan zo i zo

De roofscoop,motor Afscherming,
Is dit mogelijk?

Betreft de wegligging moest ik een hoop veranderen aan de subaru om het een beetje goed te laten rijden.

Anderen brakes,ALK,rubbers,etc

Wat zijn zo beetje de upgraden voor een lotus


Gr
Laatst gewijzigd door Jeffrey op 12 aug 2016, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alexs1
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2014, 11:57
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Re: Lotus project Elise S2

Bericht door Alexs1 »

Je zou ook gelijk voor een S2 Exige kunnen gaan....kost denk ik een hoop om een gewone s2 om te gaan bouwen als een Exige. ;) als hoe jij wil, is denk een hele klus ook..

En alleen een goed setje veren/dempers doet al veel voor de wegligging als de standaard niet goed genoeg vindt.

Oja, mijn naam op SCN is AlexSTI 8-)
Plaats reactie