Zolder met Tubular 7" ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veloce
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 okt 2015, 15:49
Naam: Peter
Auto: 2007 Exige S
Locatie: Zoutleeuw
Contacteer:

Zolder met Tubular 7" ?

Bericht door Veloce »

Beste forum,
Weet er iemand of je met een 2007 Exige SC met Tubular 7" (enkel de einddemper - rest is standaard) op Zolder onder de geluidslimiet blijft ?
.. Indien niet, staan de meettoestellen op vaste plaatsen / waar ?
Grtz,
Peter
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Zolder met Tubular 7" ?

Bericht door Frederik »

Gewoon gaan rijden en doorblazen, je krijgt altijd eerst 1 waarschuwing. Misschien hoef je gewoon niet in te houden. Indien 'n waarschuwing, opletten en wat gas lossen of versnelling hoger schakelen op onderstaande punten.

Meetpunt 1: is de belangrijkste, hier ben je na L. Bianchi bocht vol aan het accelereren op het rechte stuk. Hier kun je het beste zo veel mogelijk rechts rijden en voor het meetpunt nog 'n keer opschakelen, dat scheelt geluid.

Meetpunt 2: is niet zo erg, want daar rij je als het goed is al volledig aan de linkerkant om in te sturen in de Jochen Rindt = Ziekenhuisbocht.

Het meetpunt herken je als een huisje en een gele markering op het einde van de vangrail ter plekke.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Veloce
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 okt 2015, 15:49
Naam: Peter
Auto: 2007 Exige S
Locatie: Zoutleeuw
Contacteer:

Re: Zolder met Tubular 7" ?

Bericht door Veloce »

Dank voor het super antwoord Frederik !
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Zolder met Tubular 7" ?

Bericht door malo »

Laat het wel even weten hier op het forum - de tubular 7" zou ook de einddemper van mijn keuze zijn - zeker als het op Zolder nog binnen de limiet zou zijn in combinatie met SC. Lijkt me overigens krap zonder te liften / vroeg schakelen.
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Zolder met Tubular 7" ?

Bericht door HiRez »

@Malo: Ik heb een Tubular 8". Die is net wat stiller dan een 7" en wat mij betreft een prima geluid. Als je een db meter regelt kom ik wel langs... dan weet je het zeker.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Veloce
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 okt 2015, 15:49
Naam: Peter
Auto: 2007 Exige S
Locatie: Zoutleeuw
Contacteer:

Re: Zolder met Tubular 7" ? 105 dB...

Bericht door Veloce »

Vandaag met de Exige op Zolder de Circuit Experience gevolgd. Fantastische voormiddag ! Er reden ook een Elise SC en een Zwitsers geregistreerde gele Elise mee tussen de huurwagens van Skylimit en de Porsches, BMWs, .. De Exige is echt super vergevingsgezind en komt altijd terug op zn pootjes : wat een auto !
Altijd ingehouden bij de meetpunten en geen probleem gehad. Laatste ronde : testen of ik toch niet recht had op de begeerde zwarte vlag ? Bij recht stuk na Bianchi met succes de mannen in de toren wakker gemaakt ! 105,5 dB was er dik over maar dat weet ik nu en op de Lotus track day 13/09 plaats ik de originele einddemper terug :-)
Bijlagen
zolder1.jpg
zolder1.jpg (57.89 KiB) 5621 keer bekeken
Plaats reactie